Competencias do PARS en Mestrado en Enxeñería Biomédica vía Grao en Enxeñería Biomédica

Competencias do Grao en Enxeñería en Biomédica

Competencias básicas:

  • CB1 – Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
  • CB2 – Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
  • CB3 – Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
  • CB4 – Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
  • CB5- Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.

Competencias xerais:

  • CG1 – Capacidade para deseñar, desenvolver, implementar, xestionar e mellorar produtos e procesos nos distintos ámbitos da enxeñería biomédica, por medio de técnicas analíticas, computacionais ou experimentais apropiadas.
  • CG2 – Capacidade para dirixir actividades relacionadas coa competencia CG1.
  • CG3 – Coñecemento en materias básicas e tecnolóxicas, que lles capacite para a aprendizaxe de novos métodos e teorías e dótelles de versatilidade para adaptarse a novas situacións.
  • CG4 – Capacidade para resolver problemas con iniciativa, e de visualizar,  comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no ámbito da enxeñería biomédica.
  • CG5 – Coñecementos para a realización de medicións, cálculos, valoracións, tasacións, peritacións, estudos, informes, plans de labores e outros traballos análogos.
  • CG6 – Capacidade para o manexo de especificacións, regulamentos e normas de obrigado cumprimento.
  • CG7 – Capacidade para analizar e valorar o impacto social e ambiental das solucións técnicas.
  • CG8 – Capacidade para aplicar os principios e métodos da calidade.
  • CG9 – Capacidade de organización e planificación no ámbito da empresa, e outras institucións e organizacións.
  • CG10 – Capacidade de traballar nun entorno multilingüe e multidisciplinar.
  • CG11 – Coñecemento, compresión e capacidade para aplicar a lexislación relativa ao ámbito da Enxeñería Biomédica.

Competencias transversais:

  • CT1 – Análise e síntese.
  • CT2 – Resolución de problemas.
  • CT3 – Comunicación oral e escrita de coñecementos.
  • CT4 – Comunicación oral e escrita de coñecementos en lingua estranxeira.
  • CT5 – Xestión da Información.
  • CT6 – Aplicación da informática no ámbito de estudo.
  • CT7 – Capacidade de organizar e planificar.
  • CT8 – Toma de decisións.
  • CT9 – Aplicar coñecementos.
  • CT10 – Aprendizaxe e traballo autónomos.
  • CT11 – Capacidade para comprender o significado e aplicación da perspectiva de xénero nos distintos ámbitos de coñecemento e na práctica profesional co obxectivo de alcanzar unha sociedade máis xusta e igualitaria.
  • CT12 – Habilidades de investigación.
  • CT13 – Capacidade para comunicarse por oral e por escrito en lingua galega.
  • CT14 – Creatividade.
  • CT15 – Obxectivación, identificación e organización.
  • CT16 – Razoamento crítico.
  • CT17 – Traballo en equipo.
  • CT18 – Traballo nun contexto internacional.
  • CT19 – Sustentabilidade e compromiso ambiental. Uso equitativo, responsable e eficiente dos recursos.
  • CT20 – Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia.
  • CT21 – Espírito emprendedor e coñecemento dos mecanismos básicos para o autoemprego.

Competencias específicas:

  • CE1 – Capacidade para a resolución dos problemas matemáticos que poidan plantexarse na enxeñería. Aptitude para aplicar os coñecementos sobre: álxebra lineal; xeometría; xeometría diferencial; cálculo diferencial e integral; ecuacións diferenciais e en derivadas parciais; métodos numéricos; algorítmica numérica; estatística e optimización.
  • CE2 – Comprensión e dominio dos conceptos básicos sobre as leis xerais da mecánica, termodinámica, campos e ondas e electromagnetismo e a súa aplicación para a resolución de problemas propios da enxeñería.
  • CE3 – Coñecementos básicos sobre o uso e programación dos computadores, sistemas operativos, bases de datos e programas informáticos con aplicación en enxeñería.
  • CE4 – Capacidade para comprender e aplicar os principios de coñecementos básicos da química xeral, química orgánica e inorgánica e as súas aplicacións na enxeñería.
  • CE5 – Capacidade de visión espacial e coñecemento das técnicas de representación gráfica, tanto por métodos tradicionais de xeometría métrica e xeometría descritiva, como mediante as aplicacións de deseño asistido por computador.
  • CE6 – Coñecemento adecuado do concepto de empresa, marco institucional e xurídico da empresa. Organización e xestión de empresas.
  • CE7 – Coñecementos de termodinámica aplicada e transmisión de calor. Principios básicos e a súa aplicación á resolución de problemas de enxeñería.
  • CE8 – Coñecementos dos principios básicos da mecánica de fluídos e a súa aplicación á resolución de problemas no campo da enxeñería. Cálculo de tubaxes, canles e sistemas de fluídos.
  • CE9 – Coñecementos dos fundamentos de ciencia, tecnoloxía e química de materiais. Comprender a relación entre a microestructura, a síntese ou procesado e as propiedades dos materiais.
  • CE10 – Coñecemento e utilización dos principios de teoría de circuítos e máquinas eléctricas.
  • CE11 – Coñecementos dos fundamentos da electrónica.
  • CE12 – Coñecementos sobre os fundamentos de automatismos e métodos de control.
  • CE13 – Coñecemento dos principios de teoría de máquinas e mecanismos.
  • CE14 – Coñecemento e utilización dos principios da resistencia de materiais.
  • CE15 – Coñecemento e utilización dos principios da resistencia de materiais.
  • CE16 – Conocimientos básicos de xestión no ámbito sanitario.
  • CE17 – Coñecementos aplicados de organización de empresas.
  • CE18 – Coñecementos e capacidades para organizar e xestionar proxectos. Coñecer a estrutura organizativa e as funcións dunha oficina de proxectos.
  • CE19 – Coñecer as propiedades químicas e estruturais das biomoléculas e a relación destas coas funcións que desempeñan nos sistemas biolóxicos. Coñecer a organización das células animais así como a relación entre estrutura e función dos seus compoñentes.
  • CE20 – Coñecementos do funcionamento dos sistemas do corpo humano e a súa regulación.
  • CE21 – Coñecer a anatomía e estrutura funcional dos aparellos Cardiocirculatorio, Respiratorio, Endocrinolóxico,
    Inmunológico, Urinario, Dixestivo, Locomotor e Sistema Nervioso e Órganos dos Sentidos.
  • CE22 – Coñecer a patoloxía dos aparellos Cardiocirculatorio, Respiratorio, Endocrinolóxico, Inmunológico, Urinario, Dixestivo, Locomotor e Sistema Nervioso e Órganos dos Sentidos.
  • CE23 – Capacidade para coñecer, entender e utilizar os principios de sensores, acondicionadores e sistemas de adquisición de sinais biomédicos.
  • CE24 – Capacidade para saber utilizar a estatística para resolver problemas de enxeñería biomédica e/ou establecer modelos.
  • CE25 – Habilidades na comprensión dos fundamentos da enxeñería hospitalaria e a súa xestión, no marco da xestión xeral dos sistemas de saúde e os centros hospitalarios.
  • CE26 – Organización da xestión de equipos e sistemas relacionados coa enxeñería biomédica.
  • CE27 – Capacidade para coñecer, entender e utilizar os principios dos equipos e sistemas de monitoraxe, diagnóstico e terapia utilizados nos hospitais.
  • CE28 – Capacidade para a xestión da seguridade hospitalaria.
  • CE29 – Coñecemento das diferentes tecnoloxías sanitarias utilizadas en diferentes servizos e departamentos dun hospital.
  • CE30 – Coñecer as diferentes solucións que a enxeñería biomédica achega ás patoloxías máis comúns e que están implantadas na práctica clínica hospitalaria.
  • CE31 – Coñecemento e manexo de conceptos, terminoloxía e instrumentación científico-técnica relativos á fisioloxía e a súa aplicabilidade ao ámbito profesional do enxeñeiro biomédico.
  • CE32 – Capacidade para a integración dos principios da Enxeñería á resolución de problemas relacionados coa Enxeñería Biomédica.
  • CE33 – Resolver problemas de Enxeñería Biomédica incluíndo aqueles asociados coa interacción entre sistemas vivos e non vivos.
  • CE34 – Analizar, modelar, deseñar e levar a cabo dispositivos, sistemas, compoñentes ou procesos de Enxeñería Biomédica.
  • CE35 – Realizar medidas e interpretar datos a partir de sistemas vivos.

Competencias do Mestrado en Enxeñería en Biomédica

Competencias básicas:

  • CB1 – Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
  • CB2 – Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
  • CB3 – Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
  • CB4 – Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
  • CB5 – Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.

Competencias xerais:

  • CG1 – Capacidade para deseñar, desenvolver, implementar, xestionar e mellorar produtos e procesos, por medio de técnicas analíticas, computacionais ou experimentais apropiadas.
  • CG2 – Capacidade para dirixir actividades relacionadas coa competencia CG1.
  • CG3 – Coñecemento en materias básicas e tecnolóxicas, que lles capacite para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, e dótelles de versatilidade para adaptarse a novas situacións.
  • CG4 – Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñería biomédica.
  • CG5 – Coñecementos para a realización de medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritacións, estudos, informes, plans de labores e outros traballos análogos.
  • CG6 – Capacidade para o manexo de especificacións, regulamentos e normas de obrigado cumprimento.
  • CG7 – Capacidade para analizar e valorar o impacto social e ambiental das solucións técnicas.
  • CG8 – Capacidade para aplicar os principios e métodos da calidade.
  • CG9 – Capacidade de organización e planificación no ámbito da empresa, e outras institucións e organizacións.
  • CG10 – Coñecemento, comprensión e capacidade para aplicar a lexislación relativa ao ámbito da Enxeñería Biomédica.
  • CG11 – Recoñecer as responsabilidades éticas e profesionais en situacións de enxeñería biomédica e de emitir xuízos informados, que deben considerar o impacto das solucións de enxeñería biomédica en contextos globais, económicos, ambientais e sociais.
  • CG12 – Operar eficazmente nun equipo multidisciplinar cuxos membros, xuntos, exercen o liderado, crean unha contorna de colaboración e inclusión, establecen metas, planifican tarefas e cumpren obxectivos

Competencias transversais:

  • CT1 – Capacidade para comprender o significado e aplicación da perspectiva de xénero nos distintos ámbitos de coñecemento e na práctica profesional co obxectivo de alcanzar unha sociedade máis xusta e igualitaria.
  • CT2 – Capacidade para comunicarse por oral e por escrito en lingua galega.
  • CT3 – Sustentabilidade e compromiso ambiental. Uso equitativo, responsable e eficiente dos recursos.

Competencias específicas:

  • CE1 – Capacidade para deseñar, implementar e xestionar experimentos adecuados, analizar os seus resultados e sacar conclusións no ámbito da enxeñería biomédica.
  • CE2 – Capacidade para modelizar matematicamente os sistemas e procesos complexos no ámbito da enxeñería biomédica.
  • CE3 – Capacidade para seleccionar e aplicar métodos avanzados de modelado para o deseño e simulación de sistemas biomédicos.
  • CE4 – Coñecemento e capacidade para o deseño e análise de sistemas, sensores e técnicas para diagnóstico, terapia e monitoraxe.
  • CE5 – Capacidade para desenvolver modelos biomecánicos do sistema musculoesquelético baseados na antropometría do corpo humano e as leis mecánicas do movemento.
  • CE6 – Coñecemento de enxeñería tisular e capacidade para a análise, manexo e deseño de biomateriais con propiedades avanzadas e resposta a estímulos.
  • CE7 – Coñecemento e capacidade para aplicar os principios de xeración de radiación, interacción radiación-materia e ultrasóns.
  • CE8 – Coñecemento e capacidade para coñecer métodos de control e regulación e para aplicar técnicas avanzadas de análise dinámica.
  • CE9 – Coñecemento da fundamentación biofísica, a análise teórica e modelización dos aspectos mecánicos dos fluídos biolóxicos.
  • CE10 – Coñecemento e capacidade para a aplicación dos principios da electroquímica no ámbito biomédico.
  • CE11 – Capacidade para analizar e interpretar os sinais e as imaxes do ámbito da biomedicina.
  • CE12 – Capacidade para xestionar e auditar o desenvolvemento, a produción e a calidade dos produtos sanitarios e capacidade creativa para desenvolver ideas e métodos novos e orixinais na área biomédica
  • CE13 – Capacidade para identificar as necesidades na organización e xestión de servizos de enxeñería clínica nos centros sanitarios.
  • CE14 –  Capacidade para aplicar o deseño de enxeñería biomédica para producir solucións que satisfagan necesidades específicas tendo en conta a saúde, a seguridade e o benestar públicos, así como factores globais, culturais, sociais, ambientais e económicos.

Competencias Abet:

De forma adicional e coa finalidade de que a titulación de Mestrado en Enxeñería Biomédica acredítese mediante os selos internacionais ABET,  correlaciónanse as competencias do título que están relacionadas coas competencias ABET:

Relación de competencias ABET e adquisición destas a través das Competencias do título
ABET 1. an ability to identify, formulate, and solve complex biomedical engineering problems by applying principles of engineering, science, and mathematics. CB2, CG4
ABET 2. an ability to apply biomedical engineering design to produce solutions that meet specified needs with consideration of public health, safety, and welfare, as well as global, cultural, social, environmental, and economic factors . CE14
ABET 3. an ability to communicate effectively with a range of audiences. CB4
ABET 4. an ability to recognize ethical and professional responsibilities in biomedical engineering situations and make informed judgments, which must consider the impact of biomedical engineering solutions in global, economic, environmental, and societal contexts. CG11
ABET 5. an ability to function effectively on a multidisciplinary team whose members together provide leadership, create a collaborative and inclusive environment, establish goals, plan tasks, and meet objectives. CG12
ABET 6. an ability to develop and conduct appropriate experimentation, analyze and interpret data, and use engineering judgment to draw conclusions. CE1
ABET 7. an ability to acquire and apply new knowledge as needed, using appropriate learning strategies. CB5